Wanneer een opdracht is afgerond en de klant de factuur heeft voldaan, is het tijd om af te ronden. Of toch niet? Het uitbesteden van uw klantenservice is een logisch vervolg. De mening van uw klanten is goud waard, terwijl de dienstverlening bij veel bedrijven nog altijd stopt na de afname van een product of dienst. Op zijn hoogst versturen ze nog een geautomatiseerde e-mail die naar hun tevredenheid informeert. Maar hoe happy uw klanten écht zijn met uw bedrijf, dat ontdekt u pas met behulp van happy calls. Met onze outbound klantenservice krijgt u meer inzicht in uw dienstverlening en uw sales apparaat. Het uitbesteden van de klantenservice is nuttig voor u én voor uw B2B klantrelaties.
Happy Calls
Het uitbesteden van de klantenservice wordt vandaag de dag steeds vaker ‘happy calls’ genoemd. De reden voor deze term is dat de feedback van de klant -of deze nu positief of onverhoopt negatief is- u als ondernemer de kans geeft om direct actie te ondernemen. Is uw klant positief? Dan zal deze dit letterlijk aan onze outbound klantenservice medewerker vertellen, wat het gevoel nog eens verder versterkt en stimuleert om de positieve ervaring verder te vertellen. Het uitbesteden van de klantenservice heeft dus zelfs positieve invloed op de mond-tot-mond reclame.
Inzichten in pluspunten en verbeterpunten
Het uitbesteden van de klantenservice stelt zowel u als uw klant in staat om even bewust stil te staan bij de dienst of verkoop die enige tijd geleden heeft plaatsgevonden. Op deze manier brengt een klant de specifieke en unieke kanten van uw dienstverlening onder woorden, maar weet deze u ook te vertellen welke gebieden verbetering nodig hebben. Door het uitbesteden van de klantenservice verkrijgt u dus inzicht in de pluspunten, maar ook de verbeterpunten. Tegelijkertijd geven happy calls uw klanten het gevoel dat hun mening ertoe doet.
Voorkomen dat kleine knelpunten grotere problemen worden
Zeker wanneer u een goede band heeft met uw klanten, kan het voor hen moeilijk zijn om hun mening te ventileren over een factor die volgens hen verbetering vergt. Happy calls zijn een laagdrempelige manier om deze toch ter sprake te brengen. Door uw klant met het uitbesteden van uw klantenservice een manier te bieden om kleine issues aan te geven, voorkomt u dat deze zich in de toekomst mogelijk tot grotere problemen ontwikkelen. De telefoongesprekken zijn dus een efficiënte manier om knelpunten op te lossen.
Klantenservice uitbesteden, Wat doen we precies voor u?
Kiest u voor het uitbesteden van uw klantenservice aan In4Leads? Dan nemen wij telefonisch contact met uw klanten van de afgelopen zes maanden op. Professioneel en op een wijze die geheel bij uw onderneming en de klant past, inventariseren wij hoe zij uw dienstverlening hebben ervaren. Zaken die onder andere aan bod komen, zijn:
- Tevredenheid over door u geleverde producten/diensten
- De kwaliteit van uw accountmanager
- Service met betrekking tot facturatie
- Het leveringsproces
- Aftersales
Wat levert het uitbesteden van uw klantenservice u op?
In4Leads doet niet aan een standaard script, maar staat voor een persoonlijke aanpak. De door onze
professionele klantenservicemedewerkers uitgevoerde happy calls leveren u zodoende verschillende
voordelen op. Denkt u bijvoorbeeld aan:
- Inzicht in uw dienstverlening en sales apparaat
- Inzicht in de mate van (on)tevredenheid van uw klanten
- Inzicht in hoe uw klanten het facturatie- en leveringsbeleid ervaren
- Het verkrijgen van meer business uit dezelfde klant
- Waardevolle feedback voor uw accountmanager
Kortom, het uitbesteden van de klantenservice zorgt voor waardevolle inzichten / feedback en kan zelfs leiden tot meer business.
Voor het behalen en behouden van warme relaties met uw klanten
Veel bedrijven kennen hun klanten in de B2B-markt redelijk tot goed. Een mooi gegeven, waar weliswaar echter één nadeel aan kleeft: in warme relaties komen problemen minder snel boven water. Uw klanten kunnen zich zoals al even genoemd bezwaard worden om uit zichzelf feedback te geven over uw product, dienst en de afhandeling daaromheen. Een persoonlijk contactmoment in de vorm van een happy call is daarom zeer waardevol. Een van de doelen die wij nastreven bij het uitbesteden van de klantenservice is het behalen en behouden van warme relaties met uw klanten.
Klantenservice uitbesteden voor nieuwe klanten
Het uitbesteden van klantenservice is bovendien ook van grote toegevoegde waarde bij nieuwe klanten met wie u een warme relatie wenst op te bouwen. Het laatste wat zij willen, is zich een nummer voelen. Met happy calls voelen zij zich gezien en gehoord, wat het vertrouwen in uw onderneming versterkt en de kans op het verkrijgen van meer business vanuit deze klant vergroot.
Recensies en referenties verbeteren
Klantervaringen zijn anno nu belangrijker dan ooit. Meer dan vroeger hechten potentiële klanten waarde aan mond-op-mond referenties voor belangrijke aankoopbeslissingen. Door het uitbesteden van uw klantenservice en het laten uitvoeren van happy calls door In4Leads, stimuleert u positieve recensies van uw klanten, waardoor zij ook anderen het vertrouwen geven en zelf telkens terugkomen. Met het uitbesteden van uw klantenservice snijdt het mes dus aan twee kanten!
Maak vandaag nog een afspraak met een van onze accountmanagers en laat u verder informeren over de opties voor het uitbesteden van de klantenservice door In4leads.
PLAN NU EEN AFSPRAAK